Miesiąc po - czyli coś o kreatynowym prostowaniu włosów.

Hej kochani! 
Dziś przychodzę z postem "Miesiąc po" sądząc po statystykach temat kreatynowego prostowania włosów bardzo was zaciekawił. Dlatego odpowiem na najczęściej zadawane pytania, powiem co ja sądzę na ten temat, czy warto, jakimi szamponami myć włosy po takim zabiegu i ogólnie czy jestem zadowolona. 



Jeśli ktoś jest nowy i nie czytał pierwszego postu zapraszam (klik). Zacznę od mojego zdania, a następnie odpowiem na kilka najczęściej zadawanych pytań.

A więc, z efektów jestem niesamowicie zadowolona! Włosy jak były tak dalej są idealnie proste, nie ma mowy o kręceniu, podwijaniu się końcówek podczas deszczu.. Są po prostu idealne! Zdecydowanie zyskałam rano na czasie, bo gdy wstaję moje włosy już są ułożone, nie muszę się męczyć z suszarką, prostownicą, lokówką czy, czym tam jeszcze, wstaję i mam gotową fryzurę. Przez cały miesiąc nie miałam sytuacji, żeby moje włosy się nie układały. Naprawdę! Moje włosy nie było nigdy tak posłuszne. Jaką odżywkę bym nie nałożyła one są idealnie mięciutkie, błyszczące i przede wszystkim PROSTE! 

Teraz odpowiem na kilka najczęściej zadawanych pytań, które przy okazji będą wyrażać moją opinię.

1. Na jakich włosach najlepiej wykonać zabieg? 

Najlepiej na włosach puszących się z tendencją do podkręcania końcówek, dla tych katowanych codziennie prostownicą, dla falowanych, ale również dla tych "prawie prostych". Co odradzam? Włosy kręcone, ale podkreślam, od samej nasady. Niezbyt dobrze będzie wyglądać jeśli nasze włosy będą piękną, gładką taflą, idealnie prostą, a odrost kręcony, nie sądzicie? Oczywiście można robić na włosach kręconych, ale najlepiej jeśli włosy zaczynają się kręcić od długości ucha. 
Polecam robić dziewczynom, które swoje włosy katują codziennie prostownicą - robicie zabieg raz i macie spokój na jakiś czas, wy i wasze włosy. Kiedy keratyna się wypłuka warto powtórzyć zbieg, włosy odżyją, a wy zaoszczędzicie na czasie.


2. Jakimi szamponami myć włosy? Czy konieczne jest kupowanie tych drogich, przeznaczonych specjalnie do mycia włosów po zabiegu? 

Najlepiej szamponami bez sles i sls, osobiście polecam Babydream, ale jeśli chodzi o sls itd, to takimi szamponami też myłam włosy, jak choćby gliss kur z skoncentrowaną potrójną keratyną - i tu efekt jest świetny(nie przesadzać z tą keratyną). Dlaczego po tym zabiegu nie przesadzać z keratyną, a dokładniej z proteinami, a dlatego żebyście nie przeproteinowały włosów i nie uzyskały efektu odwrotnego. Należy zachować równowagę w pielęgnacji włosów używając również produktów emolientowych jak i humektantów. 
Wracając. W zasadzie możecie myć każdym szamponem, nie jest konieczne kupowanie tego "specjalnego" - jednak skutkiem tego może być szybsze wypłukanie się keratyny, dlatego lepiej postawić na szampony bez sls, sles. Jak na przykład ten, który wymieniłam na początku.  

3. Czy po zabiegu trzeba jeszcze prostować włosy? 

Nie, nie trzeba. Czy wysuszysz włosy, czy nie, one są i tak proste. Zaczną one wracać do pierwotnego stanu kiedy keratyna się wypłuka.

4.  Czy trzeba nie myć włosów 3 dni po zabiegu? 

Sama osobiście nie myłam włosów w dzień wykonania zabiegu i na następny, na trzeci po południu normalnie już umyłam szamponem babydream. Myślę, że warto przemęczyć się te dwa pełne dni, bo wiem, że trzy dni to już kosmos. Wtedy keratyna bardziej wnika w strukturę włosa i dłużej się w niej utrzyma więc warto. Teraz będzie 5 punkt nawiązujący mocno do tego. 

5. Czy po zabiegu można wiązać włosy? 

Ach no i tu zaczynają sie schody. Przez ten okres kiedy najlepiej ich nie myć (2-3dni) nie możemy też ich związywać, bo włosy się odkształcą. Wiem po sobie, bo mam głupi nawyk chowania grzywki za ucho, no i tak też robiłam po zabiegu i moja grzywka w tym miejscu jest wywinięta od tamtej pory, co akurat dla mnie jest plusem, bo była aż za prosta haha, ale chodzi o sam fakt, że włosy się odkształcają i nie należy ich wiązać, spinać, nic (przez okres kiedy też ich nie myjemy)

Jak narazie to tyle, jeśli macie jakieś pytania zadajcie je pod tym postem - jeśli chcecie powstanie kolejny post o keratynowym prostowaniu. Osobiście myślałam o porównaniach miesiąc po miesiącu żeby widzieć w jakim tempie keratyna się wypłukuję :) 






31 komentarzy:

  1. Myślę że bardzo przydatnym i ciekawym postem dla każdej kobiety byłby post o tych wszystkich składnikach które znajdują się w szamponach, odżywkach, maskach i innych tego typu rzeczach jeśli się na tym wszystkim znasz :) ja nie mam o tym najmniejszego pojęcia i chętnie bym poczytała :) myślę że kolejny post o prostowniu będzie świetny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Specjalistką nie jestem, ale bardzo chętnie się podzielę tym co na obecną chwilę wiem :) Dziękuję bardzo za opinię :*

      Usuń
  2. Ja się właśnie zastanawiam nad tym zabiegiem, bardzo pomocny post!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam włosy proste z natury, także problem prostowania mnie nie dotyczy:D
    Za to ileż razy chciałabym mieć fale:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten zabieg chodzi za mną już dobre dwa lata! Zdecydowanie jestem za miesięcznymi aktualizacjami!! :) Pięknie to u Ciebie wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  5. sporo osób mi mówiło,że jest zadowolona z efektów zabiegu. Ja jeszcze nie mialam.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślałam kiedyś, żeby zrobić sobie taki zabieg :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zaskoczona, że tak długo utrzymują się efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja koleżanka kilkakrotnie stosowała ten zabieg, efekty były super, a ona bardzo zadowolona. Ja jednak lubię fale i loki i choćby z tego względu to nie dla mnie. Pozdrowionka serdeczne :)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez lubie fale, loki, nawet chyba bardziej niż proste, ale na okres szkoły wygodniej mi w takich :)

      Usuń
  9. Jestem pod wrażeniem efektów!
    Powiedz mi jak długo efekt się utrzymuje i jaki jest koszt zabiegu (koszt preparatów).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 50 zł z wysyłką, w pierwszym poście jest gdzie zamawiałam, z jakiej firmy. Jak narazie miesiąc, ile się będą jeszcze trzymać tego nie wiem :)

      Usuń
  10. Efekt naprawdę wow! Ja nie mam takiego problemu gdyż mam całkowicie proste włosy i za cholerę nie chcą się kręcić haha :P

    OdpowiedzUsuń
  11. OMG! Efekt jest porażający!!! Cudowne włoski!

    OdpowiedzUsuń
  12. Efekt świetny :) Muszę więcej poczytać i może sama wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny efekt :)tak btw ogromnie podoba mi się kolor Twoich włosów :) ja jak na razie nie rozważam tego zabiegu na moich sianokłakach, ale bardzo podoba mi się post, pomocny i praktyczny :) dla niejednej dziewczyny chcącej wykonać ten zabieg będzie jak znalazł :)
    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wcale nie jest taki ładny, kiedyś namiętnie je farbowałam.. Czekam aż odrosną i znów będą piękne i w naturalnym kolorze :D Gdybym miała takie loki jak Ty, w życiu bym nie zrobiła zabiegu prostowania :D

      Usuń
  14. Przeszło mi ostatnio przez myśl keratynowe prostowanie włosów, ale jestem dość sceptycznie nastawiona do tego zabiegu, co skutecznie odwodzi mnie od jego wykonania.. :)

    Pozdrawiam,
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  15. Może kiedyś skuszę się na taki zabieg.

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba poważnie zacznę się nad tym zastanawiać. Moje włosy są niby proste, ale nie tak proste jak bym chciała - każdy w inną stronę się układa...

    OdpowiedzUsuń
  17. Taki zabieg przydałby się moim włosom.

    OdpowiedzUsuń
  18. Efekt świetny. Sama nie prostowałam ale stosowałam olaplex i był bardzo dobry, bynajmniej do tej chwili ;p
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  19. Osobiście nie korzystałam i na razie nie planuje :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow jaka różnica ja na swoje zniszczone włosy musze to wypróbować:)


    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  21. Robiłam ten zabieg i niestety jestem zawiedziona ;/ a szkoda bo u Ciebie efekt super :)

    OdpowiedzUsuń

Nie mam żadnych talentów, prócz namiętnej ciekawości - A. Einstein

Zawsze odwiedzam swoich komentujących i obserwujących, nie musisz zostawiać linków, z pewnością do Ciebie trafię! :)

Dziękuję za wszystkie komentarze, obserwację - to naprawdę wiele dla mnie znaczy :)

TOP