Jak robić dobre zdjęcia telefonem. Kilka rad i przydatnych gadżetów.

Cześć kochani! :) Dziś nie o kosmetykach, a o kilku przydatnych radach i gadżetach, które ułatwiają robienie zdjęć telefonem. 


Ja mogę powiedzieć w prost - nie stać mnie na drogą lustrzankę. Robię zdjęcia telefonem odkąd prowadzę bloga. Cały czas się uczę, żeby zdjęcia były coraz lepsze. Może nie jest to jeszcze szczyt perfekcji, ale poznałam już kilka trików, które są banalnie proste, a naprawdę pomagają przy robieniu zdjęć. Wiadomo, za jakiś czas one będą jeszcze lepsze, ale myślę, że jestem już na tym etapie, że mogę podzielić się swoimi doświadczeniami :) 


1. Pierwszym krokiem do dobrego zdjęcia jest dobre światło - może się to wydawać śmieszne, banalne. Ale tak jest. Przy świetle dziennym zdjęcia wychodzą 100 razy ładniejsze i naturalne. W moim przypadku jest to niezwykle ważne - fotografuję kosmetyki, których chcę oddać jak najbardziej realny odcień. Przy sztucznym świetle nie jest to możliwe. 
Specjalnie dla was zrobiłam zdjęcie perfum w dwóch różnych światłach (swoją drogą moich ulubionych perfum - są przepiękne) 



2. Odpowiedni kąt padania światła. To już wydaje się trudniejsze prawda? A takie nie jest! Wystarczy jeden prosty gadżet, który sprawia, że mamy kontrolę nad światłem i nad tym jak ono pada. Ja akurat wykorzystałam tu swoją fantazję i wyszło coś takiego : 


Wystarczy kawałek tekturki owinięty folią aluminiową - ja jeszcze zrobiłam sobie z tyłu podpórkę, dzięki, której mogę położyć mój gadżet w każdym miejscu. Oczywiście można to też zastąpić lustrem, ale osobiście uważam, że kawałek tekturki i folia sprawdzają się lepiej. Efekty jak się sprawdza : 

To samo miejsce, te same światło, tylko inny kąt jego padania! Magia :) 

3. Dobre tło - o tym już przekonałam się dość mocno.. Możecie zobaczyć, że moje pierwsze zdjęcia nie są za dobre - robione na byle jakim tle. Teraz dobieram je tak, że mimo, że są teoretycznie różne to tworzą całość. Czarne kropki na białym tle, granatowe paski na białym tle. Wszystkie zdjęcia robię na białym blacie i dodaje tylko różne elementy dekoracyjne - mój ulubiony notes, kartka z bloku kreatywnego, podstawka od doniczki ( która jest przepiękna), książka, którą aktualnie czytam. Pełna dowolność. 



4. Jasny przekaz - Owszem fajnie mieć super tło, ale nie może ona przyćmić najważniejszego - tego co chcemy przekazać. Nie przesadzajmy z dodatkami. Pamiętajmy, że jesteśmy wzrokowcami i to co widzimy przyciąga, albo i nie, naszą uwagę. Patrząc na zdjęcie chcemy od razu wiedzieć, co dana osoba chcę nam przekazać. Chcę pokazać ulubioną szminkę, to nie daję obok niej balsamu do ciała. 



5. Poprawki nie są straszne - jeśli nasze zdjęcie nie wyszło dość ostre, zawsze możemy je wyostrzyć np. w photoscape. Jeśli chcemy aby zdjęcie było delikatnie jaśniejsze - delikatnie rozjaśniamy - wiadomo, że nie zawsze jest słonecznie i jest piękne światło, więc możemy sobie pomagać - ALE! Z umiarem - mocno nasycone zdjęcie, mega wyostrzone i obrobione- nie przyciąga uwagi. Bo jest po prostu sztuczne. Pamiętajmy, ze naturalność to jest coś co przyciąga i budzi zaufanie. Ja swoich zdjęć często nie obrabiam - czasem wyostrzę, albo bardzo delikatnie rozjaśnię.


Zdjęcie delikatnie rozjaśnione i wyostrzone. Wyjątkowo zamazana plamka - nie mogę jej niczym domyć.  

Gadżety, które ułatwiają mi robienie zdjęć : 
blok kreatywny, notatniki, podstawki pod doniczkę, cotton balls, tektura owinięta folią aluminiową :) 


A wy macie jakieś fajne gadżety, które ułatwiają robienie zdjęć? :) 

21 komentarzy:

  1. Dla mnie najważniejsze jest światło bez tego ani rusz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja i tak do zdjęć na bloga muszę mieć lustrzankę albo dobrą cyfrówkę z obiektywem makro. Po prostu - dla czystej przyjemności w fotografowania :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie niestety nie stać teraz na taki wydatek. A przyjemność mam i ze zdjęć robionych telefonem :)

      Usuń
    2. Grunt żeby i przy robieniu zdjęć się dobrze bawić :) Czy to telefonem czy aparatem :)

      Usuń
  3. Bardzo fajny i przydatny post! Sama robię zdjęcia na bloga telefonem i za pewne skorzystam z Twoich trików :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatne rady :) Ja jeszcze używam lampy pierścieniowej na telefon. Bardzo przydatny gadżet, polecam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczę co to takiego, bo w sumie pierwsze słyszę :D

      Usuń
  5. Ja właśnie robię zdjęcia telefonem :) jedynie na instagramie wrzucę jakiś filtr :) a tak to nie obrabiam zdjęć, patent z folią aluminiową jest fajny spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny post, ciekawe czy folia aluminiowa by się u mnie sprawdziła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia dobrego ustawienia, bo sprawdzić to się sprawdzi :D

      Usuń
  7. Ciekawy post.Swietnie opisujesz.Najwazmieksze dużo światła i ostrość.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja chodze po domu i szukam jak najlepszego swiatla. :) akurat na blogu dodaje zdjecia robione lustrzanka, ale na instagramie tylko i wylacznie telefonem. Swietny pomysl z folia - nie znalam tego!

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda, światło na pierwszym miejscu. Świetny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne rady ! :) To z folią aluminiową muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Nie mam żadnych talentów, prócz namiętnej ciekawości - A. Einstein

Zawsze odwiedzam swoich komentujących i obserwujących, nie musisz zostawiać linków, z pewnością do Ciebie trafię! :)

Dziękuję za wszystkie komentarze, obserwację - to naprawdę wiele dla mnie znaczy :)

TOP