Uczulenie na hybrydę - Objawy, leczenie.

Cześć kochane! Dziś o pierwszych objawach i leczeniu skutków jakie wywołało uczulenie. Będzie to seria postów w których będzie poruszane wszystko co związane z manicure hybrydowym. 
Zapraszam wszystkie panie robiące manicure hybrydowy i też te, które szukają wiadomości o tym jak je leczyć.



Wszystko co zostanie tu opisane jest moim własnym doświadczeniem. Uczulenie przechodziłam 2 razy na 2 różne marki. Uczulenie było tragiczne w skutkach - do dziś mam po nim blizny.

UCZULENIE MOŻE WYJŚĆ NAWET PO KILKU MIESIĄCACH CZY LATACH STOSOWANIA!!

A więc na pierwszy ogień idą objawy. Być może nawet nie wiesz, że masz początki uczulenia na hybrydę - to żaden wstyd.  Gdy pierwszy raz miałam uczulenie - nawet nie wiedziałam, że to na hybrydę i ciężko gdziekolwiek było mi znaleźć informację na ten temat. Dlatego teraz ja z własnych doświadczeń chcę o tym napisać - bo o tym powinno być głośno. 

OBJAWY UCZULENIA NA HYBRYDĘ
- zaczerwienienie i pękanie skóry na dłoniach, opuszkach.
- świąd - nie tylko dłoni ale również całego ciała
- opuchnięte opuszki, dłonie
- dziwne wysypki, których nigdy wcześniej nie było
- zaczerwieniona skóra
- tzw. burchelki wypełnione płynem
- podrażnione drogi oddechowe
- podrażnienie śluzówek
- onycholiza - odwarstwianie łożyska paznokcia i nagromadzenia się pod nim powietrza. 

Pamiętajmy, to są ogólne objawy, które mogą wystąpić. Wystarczy jeden objaw żeby mogło to być uczulenie na hybrydę. Nie ma reguły, bo nie jesteśmy tacy sami. W moim przypadku były to mocno opuchnięte opuszki oraz bardzo rozległa wysypka na całym ciele - wyglądająca wręcz jak poparzenie. Jeszcze jedna ważna sprawa - objawy uczulenia mogą dawać swe znaki na całym ciele!!



To co widzicie to moja rekcja alergiczna - nie było to tylko na dekolcie, ale również nogach,dłoniach... Pokazuje zdjęcie z tych mniej drastycznych. W fazie w której uczulenie sprawiało, że nie dawałam sobie już rady - nie robiłam zdjęć.

Dodaję również zdjęcie jak tragiczne w skutkach było uczulenie dla jednej z dziewczyn z grupy Kabos Girls.


(Powiem wam tylko, że przy następnym poście przeżyjecie szok jak wyglądają teraz pazurki tej pani)

LECZENIE UCZULENIA NA HYBRYDĘ. 

Pierwszym i najważniejszym krokiem jest dokładne zdjęcie całej hybrydy! Nie wyleczymy uczulenia jeśli ciągle będziemy mieć hybrydę na paznokciach. 
Kolejnym krokiem jest wywalenie wszystkich płynów, pilniczków, oraz lakierów - nie dotykamy buteleczek, nie odkręcamy ich, nie używamy starych płynów, a pilniczki do kosza. 

No to teraz leczenie i polecane przeze mnie specyfiki. 

1. Octenisept - działa bakteriobójczo, grzybobójczo, itd. Stosujemy go przed nałożeniem maści. 
2. Maść Advantan - Stosujemy go na wszelkie wypryski, wysypki. ALE! Nie stosujemy go na zakażenia grzybicze.  
3.Maść Hydrocortisonum afp - Lek, który ma działanie przeciwświądowe i przeciwzapalne. 
4. Ziaja Med Kuracja dermatologiczna AZS Olejek Myjący - odstawiamy kosmetyki którymi wcześniej się myliśmy i stosujemy olejek myjący -  łagodzi świąd oraz przyśpiesza proces gojenia.Świetnie nawilża i zabezpiecza skórę. 
5. Maść Tribiotic - maść antybakteryjna, zapobiega rozwojowi zakażeń. Nie stosujemy na głębokie rany. 
6. Solcoselyr - maść pomagająca w gojeniu i regeneracji. Pomaga w przypadku kiepsko gojących się ran, oraz poparzeniach I stopnia. (Polecane przez dziewczyny z grupy Kabos Girls)
7. Żel Lniany -  działa kojąco, łagodzi świąd, wspomaga regenerację (na rozległe rany nie stosujemy)
Przygotowanie gotujemy siemię lniane z wodą aż do uzyskania żelu.

Podałam jedną pozycję, której nie testowałam, ale jest polecana przez dziewczyny z grupy KG, a ja uważam ją za ważną. 

A i jedyna rada, bo zauważyłam, że dość często na leczenie uczulenia jest polecany olejek herbaciany -  w wersji solo narobi wam więcej krzywdy niż pożytku. 

Jeśli uczulenie jest silne - należy skonsultować się z lekarzem. Znam kilka przypadków, które przez uczulenie na hybrydę trafiły nawet do szpitala - nie lekceważcie tego. 

W następnym poście przejdziemy do tzw. detoxu. Czyli co zaczynamy stosować i jak regenerujemy pazurki gdy zażegnamy kryzys spowodowany uczuleniem. 

Macie uczulenie na hybrydę? A może miałyście? Na jaką firmę? Czym leczyłyście? A może występuje u was któryś z objawów? Zapraszam do dyskusji!


32 komentarze:

  1. Bardzo konkretnie i na temat. Wreszcie rzetelne informacje, a nie ten głupi olejek herbaciany. Karolina, może napiszesz artykuł o onycholizie, bo narosło dużo mitów na jej temat a to częsta przypadłość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się pisać konkretnie i na temat, nie lubię owijać w bawełnę. Jasne :) Będzie i post o onycholizie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie to wygląda, na szczęście mi się to nie przytrafiło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczulenie może pojawić się nawet po kilku miesiącach stosowania :)

      Usuń
    2. Mi uczulenie pojawiło się po 2,5 roku nakładania hybryd ;/

      Usuń
  4. Bardzo dobrze, że o tym piszesz. Może ktoś się akurat dowie co się dzieje...
    Z drugiej strony cieszę się, że nie robię hybryd :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że trafi to do jak największej liczby odbiorców :)

      Usuń
  5. Ojej, nie miałam pojęcia, że hybryda może tak podziałać. Ja uczulenia akurat nie mam. Pamiętam, że moja koleżanka z liceum miała z kolei uczulenie na odżywkę od Eveline 8w1. Też potem była masakra...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta odżywka z paznokci może zrobić masakrę... O niej za to wspomnę w następnym poście :)

      Usuń
  6. Auć :( To wygląda strasznie :( Twój wpis z pewnością pomoże nie jednej dziewczynie dotkniętej tym problemem, :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, niestety teraz prawie co 2 kobieta ma uczulenie na hybrydę...

      Usuń
  7. O matko aż tak ?? Nigdy bym nie przypuszczała że można sobie zrobić tyle krzywdy przy robieniu hybrydy..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A można - widziałam jeszcze gorsze przypadki..

      Usuń
  8. Jestem książkowym przypadkiem uczulenia na hybrydę - niedługo kolejna wizyta w szpitalu...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja rownież miałam uczulenie na hybrydy . Ciagle żyje nadzieją ,że to minie . Jednak :( za każdym razem gdy robię "próbę " znów cały horror zaczyna sie od nowa . W moim przypadku objawy to : spuchnięte, czerwone skorki ;wysypka na palcach ;czerwone ,wybrzuszone, spuchnięte plamy na ciele ; ból palców , czułość i nadwrażliwość .

    Cieżko funkcjonować z czymś takim . Gdy próbowałam to ignorować ; skorki pękały , ropialy , skóra schodziła , były bardzo podatne na temperaturę , gdy tylko bylo ciepło w ręce - swedzialy , piekły , bolały .

    Cieszyłam się ,że mogłam robić paznokcie w nogach , jednak po czasie uczulenie wyszło na stopach 😢😢😢😢😢😢😢😢

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana napisz do mnie na email gutosia.kg@gmail.com zaradzimy coś na to i jeszcze będziesz cieszyć się pięknymi hybrydami !:)

      Usuń
  10. Witam ja jestem na tym samym etapie co ty ;((((mnie akurat uczuliła baza proteinowa z indigo ;( koszmar przechodzę teraz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już wyleczone na szczęście :) chcesz pisz na email gutosia.kg@gmail.com przejdziemy przez to razem!:)

      Usuń
  11. A co robic przy pierwszych delikatnych co prawda objawach? Co kupic w aptece? :( użyłam bazy semilaka i lakieru nigdy wczesniej palce tak mnie nie piekły.... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żel lniany fajnie łagodzi i nawilża. Możesz kupić krem ziaja azs i maść Hydrocortisonum :) Jak chcesz to pisz na email gutosia.kg@gmail.com :)

      Usuń
    2. Żel lniany i co z nim? Moczyć dłonie?

      Usuń
  12. A co jeśli Tribiotic + Maść Hydrocortisonum afp + żel lniany nie pomaga :( ?
    Zrobiłam niestety test uczuleniowy na ręce, cieniutki pasek koloru,a uczulenie wielkie i co najgorsze przenosi się dalej na ręce. Po maści było wiele lepiej, ale nagle wokół wyszły czerwone plamy..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjeej... Testu uczuleniowe nigdy się nie robi na ręce :( w aptece kup Ziaja azs olejek do mycia i myj się tylko nim. I do lekarza, jeśli uczulenie jest tak silne będzie (podejrzewam) potrzebny antybiotyk :(

      Usuń
  13. Jak długo trwał detox?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma ściśle określonego czasu, płytka powinna cała odrosnąć i stan ogólny, wokół paznokcia też powinien być dobry :)

      Usuń
  14. Witam, ja również przechodzę przez ten koszmar. Co prawda swędzenie i okropnie rany już mi zeszły po maści z antybiotykiem ale pozostały mi takie nie wiem jak to nazwać grube warstwy pod paznokciem.Od paru dni stosuje olejek herbaciany ale poprawy nie widzę.Może jakaś rada na to ? Bardzo bym chciała wrócić do hybrydow ale z tego co czytałam to raczej nie możliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana post.. Jest napisane, że olejek herbaciany nie jest dobrym rozwiązaniem. Jest możliwe po całkowitym wyleczeniu, patrz post o bezpiecznym manicure hybrydowym :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź,kupiłam Acifungin Forte i działam dalej 🙂

      Usuń
  15. Zrobiłam wieczorem paznokcie rano obudziłam się z opuchniętym okiem i swędzącymi skórkami i opuszkami palców ... To oko mogło być o hybryd ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety.. U mnie jak widać zareagowała skóra na dekolcie. Już niedługo dodam jak najbardziej szczegółowy post :) jeszcze troszkę i wracam tu na bloga :) i zdejmuj kochana koniecznie hybryde, a oko obserwuj,dobrze by też było skonsultować się z lekarzem :)

      Usuń

Nie mam żadnych talentów, prócz namiętnej ciekawości - A. Einstein

Zawsze odwiedzam swoich komentujących i obserwujących, nie musisz zostawiać linków, z pewnością do Ciebie trafię! :)

Dziękuję za wszystkie komentarze, obserwację - to naprawdę wiele dla mnie znaczy :)

TOP